Från Teaterskolan till Hollywood

Intervju med Michelle Nordlander, skådespelare (VT12 & HT12)

Varför sökte du till Boulevardteaterns Teaterskola?
Jag studerade på Kulturamas skådespelarutbildning men var inte helt tillfredsställd med den utbildningen. En dag, precis i slutet av mitt år på den skolan, så gick jag förbi Boulevardteatern och såg att de precis startat en skådespelarutbildning där! Jag kommer ihåg att jag gick in på teatern och det kändes helt rätt i kroppen och jag tänkte att jag måste ge skolan ett försök. Det visade sig vara ett av de bästa besluten jag har gjort i min
skådespelarkarriär.

Vilka kursmoment var dina favoriter under utbildningen?
Jag älskade allt som vi fick pröva på i skolan! Eftersom utbildningen är så unik och låter oss få studera allt mellan clown, mim, platform theatre, dock/objektteater, Shakespeare, röstteknik mm. så gav det oss en möjlighet att hitta en passion för något, som jag i alla fall inte hade någon aning om, att jag skulle tycka så mycket om! Jag tror inte att jag hade en favorit, allt som vi gjorde var superroligt och väldigt spännande.
Måste jag välja en så måste det nog vara clownteknik. Det om något har hjälpt mig så otroligt mycket som skådespelare, det är bland det häftigaste jag har prövat på, absolut!

Berätta kort om utbildningen som du går i Los Angeles!
The American Academy of Dramatic Arts i Los Angeles är en treårig utbildning där man måste vara så pass duktig och arbeta hårt för att få gå vidare till nästa år. Jag studerar just nu år två. Utbildningen är väldigt krävande och helt fantastik. Jag trivs jättebra här och mycket av det jag lärde mig på Boulevardteaterns Teaterskola har räddat mig flera gången under mina två år på skolan här i LA. När vi ibland har jobbat med egna projekt på skolan har jag alltid haft min utbildning på Boulevardteatern i bakfickan och kunde ta fram allt möjligt som jag lärde mig där och använda för mina projekt. Tack Boulevardteatern!!

Hur har det du lärt dig på Teaterskolan hjälpt dig på skolan i USA?
Mimteknik, en klass som vi hade en gång i veckan på Boulevardteatern, använder jag nästan dagligen i mitt skådespelararbete och har imponerat både lärare och elever med min mimiska talang. Röstteknik (som vi också hade en gång i veckan) har även den hjälpt mig att hitta en stark röst att använda på scenen och talövningarna vi gjorde är något jag fortfarande använder mig av. Clown som jag nämnde ovan hjälpte mig så otroligt mycket. Efter det blocket blev jag mer ärlig på scenen och slutade “agera”. Men så har jag också inspirerat andra på AAD med tekniker som jag lärt mig på Boulevardteatern. Jag har lyckats övertyga mina lärare på skolan att med rätt teknik och mycket övning så kan man göra en rätt häftigt föreställning utan att använda en massa möbler eller saker på scenen. Vi kan använda oss av varandra också!

Vad har du för framtidsplaner?
Just nu gör jag mig redo inför ett tredje år på skolan. Sen kommer jag gå ut och jobba åtminstone ett år som skådespelare här i Los Angeles, sen får vi se! Boulevardteatern kommer jag alltid att ha i bakhuvudet. Det blev som ett andra hem för mig och den tiden jag var där betyder fortfarande oerhört mycket för mig. Jag saknar lärarna som med sin passion hjälpt mig så otroligt mycket som skådespelare. Boulevardteaterns Teaterskola inspirerade mig till att följa mina mål och drömmar och just nu sitter jag här i Hollywood och uppfyller dom!

Vill Du komma till Hollywood?
Sök till Boulevardteaterns Teaterskolan
så kanske drömmen blir sann!